Papa Vespa's blog is een blog over het restaureren van een smallframe Vespa en veel meer.


Papa Vespa's blog is a blog about the restoration of a smallframe Vespa and much more.

The best of ... the overhaul - Thanks a million to Luc Pollet for making the compilation.

Harley versus Vespa

Totaal bezoekers sinds maart 2011


zondag 29 mei 2011

vervolg op de Zumo 210-220 en 660.

Ik kreeg terug een mailtje van Patrick Lewyllie die voor ons allen zeer interessant lijkt. Toch wanneer je overweegt er één te kopen.


Ik heb mij een Zumo 210 aangeschaft, ter vervanging van mijn MIO.  Mijn Garmin Quest blijft op de Vespa gemonteerd, dat is en blijft een formidabel toestel vooral vanwege de uitzonderlijke autonomie (20 effectieve uren, zelfs na 6 jaar nog steeds onverminderd), de uitzonderlijke leesbaarheid zelfs in het volste zonlicht, en de compacte bouw i.c.m. de Vespa (looks)

De Zumo is momenteel vast gemonteerd in mijn cabrio.
Mijn eerste ervaringen zijn heel goed:

- bijna perfecte afleesbaarheid (alhoewel de Quest toch niet te evenaren is)
- Bluetooth koppeling
- eenvoudig en intuitief te bedienen (+ speciale mode voor handschoenbediening)
- zeer volledig pakket, alle mogelijke beugels en kabels voor montage in auto zowel als op motor/vespa
- flitspalen en snelheidsaanduidingen voor-geinstalleerd
- gratis kaartupdate binnen de 90 dagen via my.garmin.com
- compatibel met POIloader, zodat je gratis flitspaal-updates kan uploaden (bvb via de heel goede database op flitspaal.nl) - interessanter dan Garmin's betalend abonnement :-)
- auto power on/off via contact van auto/motor
- nog steeds alle route mogelijkheden via Mapsource

Ook even enkele hardnekkige geruchten weerleggen:

- de Zumo 210 heeft wel degelijk tracklog, net zoals de 220 en zijn grotere broers
- de Zumo 210 is centraal Europa, dat is ook het enige verschil met de 220: tov de 220 ontbreekt vooral Groot-Brittannië.  Wie dus naar Engeland wil, moet ofwel de 220 kiezen ofwel upgraden door City Navigator NT Europe aan te schaffen (wat vrij zinloos is, ga dan beter voor de 220)

T.o.v. Tomtom GO zie ik 1 nadeel:

- rijvakassistentie is beter bij Tomtom
Vr grtn,
Patrick Lewyllie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten