Papa Vespa's blog is een blog over het restaureren van een smallframe Vespa en veel meer.


Papa Vespa's blog is a blog about the restoration of a smallframe Vespa and much more.

The best of ... the overhaul - Thanks a million to Luc Pollet for making the compilation.

Harley versus Vespa

Totaal bezoekers sinds maart 2011

Want to follow my blog? Get notified by Email

zaterdag 4 februari 2012

Nieuwe update ( de kabels monteren ) - New update ( mounting the cables )

Ik begin deze update met een klein verslag over het  monteren van de kabels. Veel kan hier niet over gezegd worden enkel misschien enkele kleine tips.
Kijk goed welke kabels in welke opening moeten, koppeling en versnellingen in de linker opening en voor rem-en gas kabel in de rechter.
Ik heb de twee versnellingen kabels aan elkaar gekleefd met wat carrosserie kleefband. Dit maakt de herkenning sneller en gemakkelijker.


I start this update with a small report on the installation of the cables. Much can’t be said about it, just maybe a few little tips.
Look carefully in which opening which cables should go, clutch and gears in the left  and brake and gas cables in the right opening.
I have two gears cables stuck together with some paper tape. This makes the recognition faster and easier.



De kabel van de voetrem wordt eerst aan de voetremblok gemonteerd en vervolgens doorgevoerd naar achter.

The cable to the footbrake must be assembled first and then carried through to the back.



Op deze laatste foto kan je zien dat de elektrische kabel bevestigd is aan de remkabel met een tyrip. Zo voorkom je dat de elektrische verbinding met de voetrem los komt na montage.

On this last picture you can see that the electrical cable is attached to the brake cable with a tyrip. This will prevent the electrical connection to the footbrake to comes loose after assembly.



Vergeet de doorvoer niet af te sluiten met de voorziene rubber. Misschien nog dichtmaken met een tyrip na alles mooi gemonteerd en aangesloten is, om zeker te zijn dat er geen water door komt tijdens het rijden.

Don’t forget to put the provided rubber into the hole where the cables come through. Maybe you can put a tyrip round the rubber and cables  this will prevent water en dirt coming through when riding your Vespa.

Bedankt voor uw bezoek...

Thanks for your visit...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten