Papa Vespa's blog is een blog over het restaureren van een smallframe Vespa en veel meer.


Papa Vespa's blog is a blog about the restoration of a smallframe Vespa and much more.

The best of ... the overhaul - Thanks a million to Luc Pollet for making the compilation.

Harley versus Vespa

Totaal bezoekers sinds maart 2011


maandag 21 maart 2011

Vespa droom

Reeds ruime tijd was ik aan het zoeken naar het ideale restauratieproject, met name een vespa. Veel vrienden zijn op de uitkijk naar een lang vergeten Vespa die nog ergens in een schuur staat te wachten om door mij gerestaureerd te worden. Dromen mag toch...
Enige tijd geleden kwam een vriend-collega naar mij toe met een oude Novy Scooter uit de jaren 1960 die zeer nodig moest gerestaureerd worden. Die zelfde dag kwam daar nog eens een Magneet B50 Scooter ook uit 1960 daarbij.


De Scooter werd volledig uit elkaar genomen en de revisie was begonnen. De motor werd eerst terug in orde gemaakt en kon terug draaien.



Na verloop van tijd zag ik ook dat het geld die ik er in stak voor de revisie er zeker niet meer ging terug uitkomen in zijn waarde bij verkoop. Daarom besloot ik de twee scooters te verkopen en verder uit te kijken naar een oude Vespa.

2 opmerkingen: