Ik heb gebruik gemaakt van een hijstoestel die ik in mijn werkplaats ter beschikking heb.
Misschien zijn er betere manieren dan deze, maar ik heb er mijn doel alvast mee bereikt.
Het losmaken van de elektrische bekabeling is blijkbaar bij het type VMX5T heel wat makkelijker dan zijn voorganger de 1T. Er is namelijk een stekker aanwezig die je gewoon hoeft uit te pluggen. Het vorig model is met een kastje waar de kabels met elkaar verbonden zijn, met kleurcodes.
De bekabeling van de achterste rem, de koppeling en de versnellingen waren zonder enige problemen los te krijgen. Het vuil die er aan hangt maakt het wel wat minder overzichtelijk. De reservewiel houder en het achterste wiel werd voor gemakkelijker werken gedemonteerd.
Zo zag de motor er uit na demonteren. Er is blijkbaar wat poetswerk aan voor ik ze kan uit elkaar nemen voor revisie.
Na een stoombeurt ziet ze er al heel wat beter uit.
Het volgende stuk is het uit elkaar halen van de motor voor revisie. Benieuwd welke stukken er allemaal defect of aan vervanging toe zijn.
Weet u ergens waar je zo een frame kunt kopen ....
BeantwoordenVerwijderenGaat het over de frame om de motor in te monteren?
BeantwoordenVerwijderen