Papa Vespa's blog is een blog over het restaureren van een smallframe Vespa en veel meer.


Papa Vespa's blog is a blog about the restoration of a smallframe Vespa and much more.

The best of ... the overhaul - Thanks a million to Luc Pollet for making the compilation.

Harley versus Vespa

Totaal bezoekers sinds maart 2011


maandag 5 maart 2012

Klaar - Ready

Mijn project is bijna ten einde. Het probleem met het toerental is opgelost, het viltje tussen de carburator en inlaat zat verkeerd gemonteerd en zoog valse lucht naar binnen. Dit geeft een verhoogd toerental en een bijna niet regelbare carburator als resultaat. De overige punten waren in een mum van tijd verholpen. Als laatste heb ik nog nieuwe banden moeten bestellen. De 3.50x10 was te breed en moet vervangen worden door een 3.00x10 band. Eigenlijk heb ik twee maal moeten bestellen, de eerste bestelling heb ik laten annuleren omdat de levering pas in juni kon plaats vinden. Dan maar een andere band besteld, de Continental Twist. Een goede review van de band heeft me deze keus laten maken.


My project is almost finished. The problem with speed is resolved,  the seal between the carburetor and intake was mounted wrong and false air got sucked inside. This gave an increased speed and an almost non-adjustable carburetor as a result. The remaining issues were resolved in no time. Finally I still had to order new tyres. The 3.50x10 was too broad and should be replaced by a 3.00x10 tyre. Actually, I had to order twice, the first order I had to cancel because the delivery couldn't take place untill June. So I ordered another tyre brand, the Continental Twist. A good review of the tyre made me make this choice.


Ik heb deze rondere band gekozen omdat ze een betere wegligging heeft voor bochtenwerk. Niet dat ik ga racen maar veiligheid eerst.
Wanneer ik ze toegestuurd krijg en gemonteerd heb krijg je een volledig overzicht met foto of film van het eindresultaat.

I have chosen this rounder tyre  because they have a better grip for cornering. Not that I'm going to be racing but safety first.
When I have mounted them I will make a complete overview with pictures or film of the final result.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten