Papa Vespa's blog is een blog over het restaureren van een smallframe Vespa en veel meer.


Papa Vespa's blog is a blog about the restoration of a smallframe Vespa and much more.

The best of ... the overhaul - Thanks a million to Luc Pollet for making the compilation.

Harley versus Vespa

Totaal bezoekers sinds maart 2011


maandag 5 september 2011

Motorrevisie.

Vandaag ben ik begonnen met het maken van een motorsteun. Als je gemakkelijk wil werken is dit zeker nodig. Ik heb het geluk om materiaal te hebben om dit te maken. De steun is gemaakt van overschotten metaal die ik liggen had.


Zo staat hij stevig en op goede hoogte om er aan te werken. Na het aflaten van de olie uit de versnellingsbak en het demonteren van het achterwiel en de reminrichting werd het tijd om de zuiger eens te bekijken. 





Mooi gaatje, te warm gedraaid vermoed ik, gezien aan de afdruk en kleur van de zuiger. Eerst dachten we aan een verkeerde bougie erin te hebben gezeten maar daar twijfel ik nu wel aan.



Nu is het de beurt aan het vliegwiel, maar daar moet ik eerst een poelietrekker voor gaan zoeken bij een clublid. Anders maak ik er zelf één.
Tot de volgende! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten